Späť

Naspäť k základom

Pridané: 11.7.2014 15:50:00 Počet zobrazení: 1734

Dovoľte, aby som sa vám predstavil. Moje meno je Peter, som osobným trénerom a predajcom doplnkov výživy v predajni BioTech USA, ktorá sa nachádza v Tesco Zlaté Piesky Bratislava.

zakladne cviky

V tomto článku by som vám chcel priblížiť prepojenie troch základných prvkov, ktorými sú:

I. Tréning
II. Regenerácia (oddych)
III. Výživa (cielená strava s prihliadnutím na doplnky výživy s dôrazom na konkrétny cieľ)

Tréning

Nebudem tu vypisovať odborné články, ktorých je na internete nespočetné množstvo, ale dám vám konkrétny príklad z mojej praxe.

Tréning začal ako stávka s chalanmi z posilňovne, že si spomedzi nich vyberiem jedného a za tri mesiace zaznamená výrazný silový progres. Tento typ tréningu nie je vhodný pre začiatočníkov.

Prejdime však k faktom: Muž, 34 rokov, 86 kg, 172 cm, doteraz cvičil 3,5 roka

Môj klient napriek tomu, že nie je v oblasti posilňovania začiatočníkom nepoužíval základné cviky na budovanie funkčnej sily a svalovej hmoty. Základné cviky na rozvoj svalového objemu a sily, ktoré nikdy nerobil by nezvládol bez správnej techniky cvičenia. Ide o tieto cviky:

  • Drep s činkou
  • Zhyby na hrazde
  • Mŕtvy ťah
  • Tlak v ľahu na rovnej lavici (bench press)
  • Kliky na bradlách
  • Tlak na ramená v stoji (military tlak)
  • Bicepsový zdvih s veľkou činkou v stoji
  • Veslovanie (príťahy) s T – tyčou

Prečo som nevyužil na cvičenie stroje? Majú vopred určenú dráhu pohybu a pri cvičení s činkami sa telo zapája ako jeden celok a nie izolovane.

Tréning prebiehal tri krát do týždňa (utorok, štvrtok a nedeľa) a trval zhruba 90 minút.

Deň prvý = hrudník, ramená, triceps
I. Tlak v ľahu na rovnej lavičke (začiatok tréningu: 70 kg , koniec tréningu: 110 kg)
II. Tlak na ramená v stoji (Z: 30 kg ,K: 50 kg)
III. Bradlá (Z: 4 série po 8 opakovaní , K: 3 série po 20 opakovaní)
IV. Tlak na úzko (Z: 50 kg, K: 80 kg)

Deň druhý = nohy
I Drepy s činkou (Z: 40 kg, K: 110 kg)
II. Legpress (Z: 150 kg,K: 300 kg)
III. Predkopávanie (Z: 15 kg , K: 30 kg)
IV Zakopávanie (Z: 15 kg, K: 30 kg)
V. Lýtka ( Z: 50 kg , K: 105 kg)

Deň tretí = chrbát, biceps
I.Mŕtvy ťah – sumo štýl (Z: 40 kg ,K: 110 kg)
II. Hrazda (Z: 6 opakovaní, K: 50 opakovaní)
III.Príťahy jednoručky (Z: 16 kg,K: 20 kg)
IV. Bicepsový zdvih s veľkou činkou v stoji: (Z: 3 série po 5 opakovaní s 20 kg, 3 série po 5 opakovaní so 48 kg)

Nesmieme opomínať, že podstatnú úlohu pri tréningu zohráva upravená strava vo vhodnej kombinácii s doplnkami výživy.

Strava 

Prvé jedlo: ovsené vločky s banánom a jogurtom, tri vajcia, multivitamín VITABOLIC, vitamín B-complex
Druhé jedlo: Protein Express alebo Iso Whey Zero s vodou
Tretie jedlo: mäso s ryžou alebo cestoviny
Hodina pred tréningom: Protein Express a BCAA 6000 (3 až 4 tabletky), 5 g Creatine pH-X (3 kapsule) a Vitamín C
Ihneď po tréningu: Iso Whey Zero a BCAA 6000 (3 až 4 tabletky) , 5 g Creatine pH-X (3 kapsule) a 100% L-Glutamine 5 g
Štvrté jedlo: mäso, ryža alebo vajcia
Piate jedlo: nočný proteín Casein Fusion (40g) a 100% L-Gluamine 5 g

Všetky doplnky sú zn. BioTech USA.

O pokrokoch a výsledkoch môjho klienta vás budem informovať v ďalších článkoch. Verím, že aj toto bude inšpiráciou pre tých, ktorí stále váhajú a nevedia sa „dokopať“ k rozhodnutiu zmeniť svoju telesnú schránku a fyzický výkon.
biotech doplnky

Košík

Celkom: 0 €
Množstvo: 0 Nákupný košík
turn-arrow  UPOZORNENIE
V prípade, že na výrobku nie
je priamo nalepená etiketa
v slovenskom jazyku, slovenskú etiketu nájdete po odlepení pôvodnej etikety v mieste označenom symbolom. 

TOP 10