Proteín ako základ v budovaní svalovej hmoty?

Pridané: 4.10.2013 14:19:00 Počet zobrazení: 2010

Mgr. Jakub Strigáč, Majster Európy v naturálnej kulturistike: Ako vyzerá môj jedálničiek v budovaní svalovej hmoty?

Proteín ako základ v budovaní svalovej hmoty?

Myslíme si, že áno. Proteíny sú dôležitým faktorom pre obnovu a stavbu svalovej hmoty po tréningu. Keď posilňujete zo záťažou, sval sa pred kontrakciou predĺži a v svalových vláknach dochádza k mikroskopickým trhlinám. Aby sval predchádzal trhlinám, telo buduje svalové vlákna väčšie a silnejšie aby boli odolnejšie voči záťaži. Stavebný materiál pre tento proces je dodávaný hlavne z bielkovín, ktoré sú obsiahnuté v strave a v procese trávenia sú rozštiepené na jednotlivé aminokyseliny. Neskôr sú transportované k svalovým bunkám, aby z nich bol vytrovený nový proteín. V svale sa nachádzajú dva druhy proteínu a to: aktín a myosín. V priebehu svalovej kontrakcie sa tieto dva proteíny do seba zasúvajú, akoby sa kĺzali jeden po druhom. Pokiaľ sa usilujme o zvýšenie množstva svalovej hmoty, zvyšuje sa množstvo aktinu a myosinu vo svaloch. Zvyšuje sa obsah prierezov svalov, potom je svalová kontrakcia silnejšia a zvyšuje sa svalová sila.

Ale koľko proteínu vlastne potrebujeme?

Doporučená denná dávka pre osoby staršie ako 18 rokov je 0,8 g na kg telesnej hmotnosti. Od veku 13-18 rokov by mal byť minimálny príjem 0,9 g na kg telesnej hmotnosti. Aktívny športovci majú príjem bielkovín podstatne vyšší, záleží aj od toho, v ktorej fáze tréningu sa práve nachádzajú a o aký druh športu sa jedná. Rýchlosť, sila, vytrvalosť, kondícia si vyžaduje rozdielny príjem proteinov. Nezabudnite „všetkého veľa škodí“ samozrejme to platí aj o proteínoch. Bohužiaľ neplatí čím viac proteínov prijmeme, tým bude väčší nárast svalovej hmoty, akurát si môžeme spôsobiť rôzne ťažkosti s tým spojené. Príjem proteínov u mužov, ktorí pravidelne posilňujú t.j. 3 až 4 krát do týždňa pohybuje sa približne 2g na kg telesnej hmotnosti. Ak je pohybovej aktivity viac ako 5 krát do týždňa, príjem je cca 3g na kg. Nie každý organizmus zvládne stráviť veľké množstvo bielkovín , preto je potrebné „počúvať svoje telo“, a ak niečo neviete radšej sa poraďte, veď predsa zdravie máte len jedno. U žien nezáleží či trénujú 3 alebo 5 krát, príjem končí na 2 g na kg telesnej hmotnosti.

Prečo zvoliť do budovania svalovej hmoty práve NITRO GOLD PRO ENZY FUSION od BioTech USA?

Nitro Gold Pro Enzy FusionENZY FUSION je osem zložkový proteín s tráviacimi enzýmami pre jednoduchšie strávenie prijatých bielkovín. Jednotlivé zložky opisovaného proteínu majú rozdielnu stráviteľnosť, takže máte postupný príjem bielkovín a aminokyselín počas nasledujúcich 4 hodín od prijatia. Obsahuje množstvo BCAA, glutaminu a dokonca aj Creatinu pH-X. Protein je vhodný predovšetkým pre regeneráciu a budovanie svalovej hmoty. Jeho rozpustnosť a široká škála príchutí dokážu uspokojiť chute aj toho najnáročnejšieho konzumenta proteínov. ENZY odporúčam podávať ihneď po prebudení na zastavenie katabolizmu a naštartovanie metabolizmu. Po tréningovej záťaži je potrebné ho užiť do 30 minút k obnove prechodného poklesu, ktorý nastal kvôli tréningovej záťaži. A samozrejme 45 minút pred spanín.

Ako vyzerá môj jedálničiek v budovaní svalovej hmoty?

Ihneď po prebudení proteínový nápoj Nitro Gold Pro Enzy Fusion

Raňajky: 2 krajce celozrnného chleba s džemom, 2 kusy bielok a 1 kus žĺtka na teflonovej panvici k tomu porcia zeleniny, pohár nízkotučného mlieka, veľký kus jablka

Desiata: za hrsť sušených marhúľ a vlašských orechov a k tomu veľké latte

Obed: kurací steak na olivovom oleji alebo elektrickom grile, k tomu veľký tanier hnedej ryže, a poriadna misa zeleninového šalátu

Pred tréningom: biely jogurt s veľký kusom banánu a polejem si to jednou lyžičkou medu, Nitrox Therapy 17g

Tréning: športový drink Multihypotonic drink

Po tréningu: 30 g proteínového nápoja Nitro Gold Pro E.F. a 7 g BCAA

Olovrant: balík knäckebrotu s čerstvým syrom a zeleninou, pohár pomarančového 100% džúsu

Večera1: veľký kus pečeného zemiaka, stredne veľký kus lososa pripravený na lyžičke olivového oleja ako príloha grilovaná špargľa

Večera2: téglik tvarohu spolu s proteínovým nápojom Nitro Gold Pro E.F.

Mgr. Jakub Strigáč
kondičný tréner 5. kvalifikačného stupňa
Majster Európy, Majster SR v naturálnej kulturistike

Košík

Celkom: 0 €
Množstvo: 0 Nákupný košík
turn-arrow  UPOZORNENIE
V prípade, že na výrobku nie
je priamo nalepená etiketa
v slovenskom jazyku, slovenskú etiketu nájdete po odlepení pôvodnej etikety v mieste označenom symbolom. 

TOP 10