Tipy na predsvadobnú diétu

Pridané: 16.7.2020 14:43:40 Počet zobrazení: 576

Méta: Horlivo sa pripravujete na vašu svadbu? Dáme vám zopár tipov na diétu a výživové doplnky, aby ste v deň D boli v tej najlepšej forme!

tipy na predsvadobnú diétu

Stavíme sa, že jednou z najpálčivejších vecí, ktorými sa pred svadbou zaoberáte, je, aby vám práve tie najdôležitejšie šaty dokonale sedeli. A preto, ako každá žena, aj vy ste istotne premýšľali nad tým, ako do svadby schudnúť ešte pár kíl, ako sa vyformovať.

Doprajte si čas

Určite by ste mali dbať na to, aby ste s diétou začali včas, aby ste nechceli viditeľnú zmenu dosiahnuť za krátky čas. Ak to necháte na poslednú chvíľu, je možné, že želaný výsledok dosiahnete rýchlo, ale môže sa stať, že po svadbe priberiete ešte viac kíl, ako ste pred svadbou zhodili.

5 kg viete zhodiť približne za mesiac, avšak na schudnutie 15 kg sú potrebné v priemere aj 3 mesiace. Doprajte si čas na zmenu!

Nad rýchlym schudnutím sa neoplatí rozmýšľať ani preto, lebo takéto chudnutie môže spôsobiť nekontrolované prejedanie sa, a vo vážnejších prípadoch aj nevoľnosť. Určite nechcete prežívať obdobie príprav na deň D s nepríjemnými pocitmi, však?

A tak, aby ste mohli dosiahnuť skutočné výsledky a nosili svoje svadobné šaty s hrdosťou, sme pre vás v tomto článku zhrnuli niekoľko tipov na predsvadobnú diétu!

1. Vyhýbajte sa prázdnym kalóriám a prejedaniu sa!

Predsvadobné prípravy vyžadujú veľmi náročnú organizáciu a veľkú dávku trpezlivosti. Navyše je pravdepodobné, že niektoré veci pôjdu menej hladko a môžu spôsobiť veľký stres. Toto všetko ovplyvňuje aj vaše stravovanie sa, a preto je v ťažších dňoch ešte dôležitejšie dbať na to, čo jete.

Vystríhajte sa nekontrolovaného prejedania sa spôsobeného stresom

Zhon a stres môžu ľahko viesť k tomu, že za celý deň vám „nenapadne" najesť sa a potom zrazu z jedného chodu budete chcieť získať dostatok energie a zmierniť stres spôsobený ťažkými situáciami. Navyše, častokrát aj týchto pár rýchlych jedál pozostáva iba z potravín obsahujúcich „prázdne" kalórie. Nie sú to len jedlá s vysokým obsahom kalórií, ale nachádza sa v nich aj veľmi málo užitočných živín.
Jedenie zo stresu je nebezpečné práve preto, lebo prázdne kalórie náhle zvýšia vašu hladinu cukru v krvi, vďaka čomu môžete mať pocit, že váš hlad rýchlo pominul, navyše sa zlepší aj vaša nálada, tieto jedlá však neobsahujú pre váš organizmus vzácne živiny, iba zväčšujú vaše tukové vankúšiky. Avšak, keďže majú zdanlivo pozitívny vplyv na úroveň vášho stresu i pocit hladu, siahnete po ne aj pri ďalšej príležitosti.

zdravý snack

Vždy majte pri sebe zdravú alternatívu, ak by ste dostali hlad

Pre prípad, že by ste veľmi vyhladli, si vyberajte jedlá, ktoré si jednoducho viete hodiť do kabelky a môžete ich zjesť napríklad aj počas cestovania. Namiesto čokolády a čipsov máte k dispozícii množstvo iných alternatív, ktoré sú plné užitočných živín! Vyberte si napríklad svoje obľúbené druhy zeleniny, nakrájajte ich na rezance, zabaľte a hneď si ich môžete vziať so sebou.

Dobrou voľbou sú aj proteínové tyčinky, ako napríklad Zero Bar alebo Protein Bar, ktoré nájdete aj vo verzii bez laktózy a bez gluténu!

Na čo je potrebné dávať pozor počas 3 dní pred svadbou?

Kým sa dostanete do finišu, už pravdepodobne budú neželané kilá zhodené a aj šaty vám sadnú dokonale! Posledné 3 dni pred svadbou je však ešte potrebné dávať pozor na niekoľko maličkostí. Napríklad sa ešte viac vyhýbajte jedlám obsahujúcim veľa soli a taktiež obmedzujte príjem kofeínu, obidve tieto látky totiž zadržiavajú vodu v tele. A vo všeobecnosti sa vyhýbajte všetkým ťažkým jedlám, ktoré navodzujú pocit presýtenia, spôsobujú nevoľnosť či nadúvanie.

2. Roztočte svoj metabolizmus

Počas diéty je kľúčové roztočiť svoj metabolizmus, teda presvedčiť svoj organizmus, aby spaľoval čo najviac energie, pretože takto sa zbavíte neželaných kíl ľahšie.

Na každý deň si naplánujte tréning

Nech ste akokoľvek vyťažená, vždy si nájdite čas na pravidelné cvičenie, najmä ak máte sedavé zamestnanie! 7 – 8 hodinové sedenie denne môže do veľkej miery spomaliť vašu látkovú výmenu, čo môže viesť k obezite a dlhodobo k vysokej hladine cholesterolu a cukru v krvi. Už 20 – 30 minútovým dynamickým tréningom môžete zrýchliť vašu látkovú výmenu, najideálnejšie je však, ak si aspoň trikrát do týždňa zavediete do svojho programu 1,5 hodinový tréning.

Pite zelený čaj a veľa vody

Bolo by náročné vymenovať všetky výhody dodržiavania pitného režimu, ale jednou z najdôležitejších je, že príjem dostatočného množstva tekutín má mimoriadne blahodarné účinky na váš metabolizmus. Najlepšie je vypiť 3 – 4 litre vody denne, časť z tohto množstva môžete nahradiť zeleným čajom. Zelený čaj navyše obsahuje aj kofeín, ktorý taktiež zrýchľuje metabolizmus.

Snažte sa počas dňa sa stravovať pravidelne

Aj vo veľkom zhone počas dňa sa snažte stravovať sa päťkrát denne, každé 2 – 3 hodiny. Jednak tým znižujete riziko toho, že vás prepadne vlčí hlad a na strane druhej, ak sa stravujete iba raz-dvakrát za deň, aj váš metabolizmus sa môže výrazne spomaliť a môže si začať vytvárať zásoby, a to môže viesť k obezite.

3. Vyberte si balíček potravinových doplnkov podľa vašich potrieb!

Môžete vidieť, že vyvážené stravovanie sa a pravidelné tréningy sú základom toho, aby ste sa zbavili kíl navyše. Vždy sa však zíde pomocná ruka, trebárs vo forme potravinových doplnkov!

vitamíny

Bielkoviny a vitamíny

Napríklad, je veľmi dôležité, aby vám počas diéty neubúdali svaly, ale výlučne tukové vankúšiky! V tomto vám môžu výrazne pomôcť proteínové prášky s vysokým obsahom bielkovín, resp. nápoje v prášku s obsahom aminokyselín.

Okrem toho sa môže v tomto dlhšom období s nedostatkom kalórií vo vašom organizme aj zvýšiť potreba vitamínov a minerálov! Našťastie, v súčasnosti si môžete vyberať už zo širokej ponuky vitamínových prípravkov, ktoré najviac vyhovujú vašim potrebám.

Formuly na kontrolu telesnej hmotnosti

Vynikajúcim pomocníkom vo vašej predsvadobnej diéte môžu byť prípravky na kontrolu telesnej hmotnosti a prípravky s obsahom L-karnitínu. L-karnitín je aminokyselina, ktorá sa nachádza aj vo vašom organizme a zohráva dôležitú úlohu pri transporte mastných kyselín a pri ich premene na energiu.

Do skupiny formúl na kontrolu telesnej hmotnosti patria termogénne spaľovače tuku, ktoré rôznymi stimulantmi, napr. kofeínom, zvyšujú telesnú teplotu a zrýchľujú metabolizmus. Tieto je vhodné užívať pravidelne, pri menšej nadváhe (do 10 kg). Lipotropné prípravky neobsahujú stimulanty, a tak je možné ich používať aj pri precitlivenosti na kofeín a vysokom krvnom tlaku, a práve preto je možné ich užívať dlhodobo, bez prerušenia a sú vhodné aj v prípade väčšej nadváhy. Ak by ste chceli tieto produkty spoznať lepšie, v rámci ďalšieho článku sme zhrnuli 7 najlepších  doplnkov na spaľovanie tukov.

Aby sme uľahčili vašu prácu, zostavili sme 3 produktové balíčky vyslovene na chudnutie, ktoré obsahujú niektoré z produktov vyššie spomenutých kategórií, podľa toho, koľko kíl chcete schudnúť za jeden deň!

Produktový balíček Bride to be (–5 kg):

  • One-A-Day
  • ALC
  • BCAA + Glutamine Zero
  • Iso Whey Zero (20 denných dávok)

Produktový balíček Together forever (–10 kg):

  • One-A-Day
  • Super Fat Burner
  • ALC
  • Iso Whey Zero (20 denných dávok)

Produktový balíček Yes, I do (–15 kg):

  • One-A-Day
  • Super Fat Burner
  • L-Carnitine 100.000 Liquid
  • Iso Whey Zero (20 denných dávok)

Navyše, zakúpením ktoréhokoľvek balíčka dostanete od nás jedálniček a tréningový plán prispôsobený vášmu cieľu ako darček, aby ste mali k dispozícii všetko, čo vám bude nápomocné pri vašej predsvadobnej diéte!

Košík

turn-arrow  UPOZORNENIE
V prípade, že na výrobku nie
je priamo nalepená etiketa
v slovenskom jazyku, slovenskú etiketu nájdete po odlepení pôvodnej etikety v mieste označenom symbolom. 

Sprievodca proteínmi